Hur mycket protein behöver kvinnor?

protein för kvinnor

Du vet vid det här laget att du bör inkludera protein i din kost för fettförbränning, muskeltillväxt och, ja, din allmänna hälsa. Och vi är säkra på att du också vet att du utanför maten också kan få lite välsmakande protein från proteinpulver också.

Livsmedelsverket rekommenderar 0,80 g protein per kilo kroppsvikt per dag (det motsvarar cirka 50-60 g ) men flera nyligen genomförda studier, inklusive en artikel i Nutrients, tyder på att dessa proteinriktlinjer är för låga, särskilt om du är mycket aktiv. De som tränar 150 minuter i veckan (eller mer) behöver cirka 1,2-1,5 g protein per kg kroppsvikt per dag, och idrottare behöver ännu mer, därför är.

Vilka är fördelarna med att använda proteinpulver?

På den positiva sidan är proteinpulver ett bekvämt sätt att öka ditt proteinintag. Det kan ibland vara svårt att konsumera din optimala nivå av protein enbart genom mat (eftersom du måste förbereda det, bära runt på det och sedan faktiskt äta det – vilket inte är så lätt när du inte känner dig hungrig), så proteinpulver är en smart lösning.

Det kräver ingen förberedelse eller planering i förväg, det kan piskas till en shake och avnjutas på språng (utan skrymmande kylväska), och ofta är det billigare än att bunkra upp på kycklingbröst också.

Det bästa proteinpulvret för dig som kvinna är inte den kladdiga, betongliknande slam som du förknippar med “World’s Strongest Man” utan skräddarsydda, vitamin- och mineralförstärkta blandningar som är utformade specifikt för vad kvinnor behöver. Protein.se är ett företag som jobbar ständigt på att utöka sitt sortiment av just sådana proteinpulver och blandningar..